Aktualności

Archiwum Newsów

Galeria

Plan lekcji nr 2
dla gim. i szk.podst.

Zmiany w planie

Kalendarium

Dokumenty

Wykaz podręczników

TIK

eTwinning

SZKOŁA WSPÓŁPRACY

Przyjaciele szkoły :)


Patron

Historia szkoły

Dyrekcja

Grono Pedagogiczne

Rada Rodziców

Administracja

Dział techniczny

Dzwonki

Pedagog

Samorząd Uczniowski

Klasy


Nasi absolwenci


Koła zainteresowań


Redakcja

Kontakt


Linki dla nauczycieli

Linki dla uczniów

Linki dla rodziców

Pogoda



zobacz księgę gości

dopisz się do księgi






Praca pedagoga szkolnego

•Uzależnienie od gier komputerowych - jak się przed tym ustrzec? - link

•Ulotka - link jak pokonać stres egzaminacyjny

•Ulotka dla rodziców - link bezpieczne wakacje

• Ulotka dla uczniów - link bezpieczne wakacje

Porady, jak być offline - telefon - plik w formacie PDF


Używanie telefonu komórkowego. Ułatwienie czy zagrożenie? - plik w formacie PDF


Metody i techniki radzenia sobie z trudnymi emocjami - plik w formacie PDF


Jak wypoczywać i regenerowć siły? - wskazówki dla ucznia - plik w formacie PDF


Ulotka o pracy pedagoga - dla uczniów - plik w formacie PDF


Ulotka o pracy pedagoga - dla rodziców - plik w formacie PDF


Oferta edukacyjna na rok szkolny 2017/2018 - plik w formacie PDF


Oferta szkół ponadgimnazjalnych wraz z wyciągiem Zarządzenia Nr 21/2014 Kujawsko-Pomorskiego Kuratora Oświaty - plik w formacie PDF


Pedagog szkolny - Pani Anna Okonek


e-mail: pedagog_gostycyn@poczta.onet.pl


Rozporządzenie w sprawie klasyfikacji zawodów szkolnictwa zawodowego- plik w formacie PDF

Rozporządzenie MEN - klasyfikacja zawodów szkolnictwa zawodowego- plik w formacie PDF

Ramowy plan nauczania dla branżowej szkoły I stopnia - plik w formacie PDF





Dzień tygodnia


Godziny pracy


poniedziałek



8.45 - 13.30



wtorek



7.45 - 13.30


środa



7.45 - 12.30 - konsultacje dla uczniów

- konsultacje dla rodziców, nauczycieli



czwartek



10.45 - 14.15


piątek



7.45 - 13.00





Tydzień bez agresji - rok szkolny 2017/2018

SPRAWOZDANIE Z TYGODNIA BEZ AGRESJI
FONOHOLIZM 14-18 .05.2018 Kontynuując szkolny program przeciwko agresji od 14 do 18 maja 2018 roku trwał Tydzień bez agresji, tym razem poświecony fonoholizmowi. W zadaniach zaplanowanych podczas Tygodnia bez agresji brały udział wszystkie klasy od IV SP do III Gim. Do eksperymentu "3 dni bez nowoczesnych technologii" nie zgłosił się żaden uczeń, pomimo zachęt wychowawców i pedagoga.
Rozpoczynając tydzień uczniowie klas: IV a,b,c, V a,b, VII b, III a, b gim. wraz z wychowawcami wykonali plakaty nt. "Katalog możliwości spędzania czasu wolnego bez korzystania z nowoczesnych technologii: smartfona, tabletu, komputera itp." bądź "Jak rozsądnie korzystać z telefonu?" . Na zajęciach z wychowawcami poruszano temat bezpiecznego korzystania z telefonów.
Na zajęciach informatyki zaproponowano uczniom z klas VII a,b, II a,b gim. i III a, b gim. (po 2 przedstawicieli z tych klas) wzięcie udziału w teście wiedzowym "Quizizz" dostępnym w aplikacji na smart fonie. Wygrała klasa III a Gim.
W środowym spotkaniu na boisku szkolnym wszystkie klasy zaproszono do wspólnych zabaw, których celem było utrwalenie wiedzy nt. fonoholizmu i właściwego korzystania z telefonów (rebusy, głuchy telefon przygotowany przez pedagoga) oraz pokazanie uczniom, że można świetnie bawić się ze sobą spędzając czas wolny (pląsy i zabawy integracyjne przygotowane przez SU).
W kolejnym dniu klasa III a gimnazjum wykonała makietę telefonu. Piątkowym rankiem, na apelu szkolnym podsumowano działania całego tygodnia.
Hasła rebusów:
1. SMS-y pisz bez skrótów, wyrażaj się pełnymi zdaniami.
2. Bez telefonu też można funkcjonować.
3. Nie daj się zniewolić komórce.
4. Nie zaniedbuj relacji osobistych z kolegami.
5. Nie zaniedbuj swoich zainteresowań i obowiązków.
6. Korzystaj z nowoczesnych technologii mądrze.
Hasła "głuchego telefonu":
1. Telefony komórkowe, nawet gdy nie prowadzimy rozmowy, cały czas wysyłają fale radiowe.
2. Używanie telefonu komórkowego ma wpływ na ludzki organizm.
3. Noszenie komórek w spodniach w okolicy jąder może być przyczyną niepłodności.
4. Rozmowy przez komórki są głównym powodem wykroczeń kierowców.
5. Nie używaj komórki jeśli sygnał jest słaby lub przemieszczasz się.
6. Prawdopodobieństwo wypadku wzrasta 6-krotnie w ciągu pierwszych sekund rozmowy telefonicznej za kierownicą.
7. Przy długiej rozmowie przekładaj telefon z ucha do ucha.
8. Unikaj rozmów przez komórkę w tłumie np. w autobusie – bo promieniowanie kilku komórek nakłada się.
9. Promieniowanie fal radiowych jest największe przy wybieraniu numeru- oddal wtedy telefon od głowy.
10. Przechowuj telefon w pokrowcu, klawiaturą w stronę ciała a baterią na zewnątrz.
11. Fonoholizm to syndrom uzależnienia od telefonu.
12. Przez nadmierne korzystanie z komórki język komunikacji staje się uboższy.
13. Rozmawianie przez komunikatory społeczne do późnych godzin nocnych prowadzi do zaburzeń snu.
14. Fonoholizm zagraża przede wszystkim dzieciom i nastolatkom.




Tydzień bez agresji - rok szkolny 2016/2017

Tydzień przeciw agresji - "Cyberprzemoc" Harmonogram

Hejting - prezentacja multimedialna Ia

Sexting - plik w formacie PDF Ib

Phishing - prezentacja multimedialna IIa

Stalking - prezentacja multimedialna IIb

Child-grooming - prezentacja multimedialna IIIa

Grooming - prezentacja multimedialna IIIb

Tydzień bez agresji - rok szkolny 2015/2016

Tydzień bez agresji - postępuj asertywnie - HARMONOGRAM

Przemoc psychiczna - film klasa Ia

Agresja w Internecie - film klasa Ib

Przemoc seksualna - film klasa IIb

Agresja w rodzinie - film klasa IIIa

Agresja SMS-owa - film klasa IIIb

Tydzień bez agresji - rok szkolny 2014/2015

Tydzień bez agresji - HARMONOGRAM

Przemoc w rodzinie - film klasa Ib

Agresja w Internecie - film klasa IIa

Agresja fizyczna w szkole - film klasa IIb

Przemoc w sieci - film klasa IIIa

Spotkanie szkolnych pedagogów

Zespół Szkół w Gostycynie 9 marca 2015 roku był organizatorem spotkania pedagogów szkolnych powiatu tucholskiego. Przybyli pedagodzy z: gimnazjów w Cekcynie, Tucholi (gimnazjum nr 1 i powiatowe), Bysławia, Żalna; szkół ponadgimnazjalnych ZSLiA, ZSLiT, Technikum Leśnego oraz pracownicy Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej z Tucholi. Stworzyło to okazję do porozmawiania o problemach, z jakimi trzeba zmagać się aktualnie w szkołach. Każdy z przybyłych gości oraz gospodarze mogli wymienić się doświadczeniami związanymi z zaburzeniami zachowania i rodzajami problemów dydaktycznych uczniów, z jakimi spotykają się pedagodzy w szkołach. Wsparcie takie jest potrzebne, ponieważ każda sprawa pomocowa związana z obowiązującą pomocą psychologiczno- pedagogiczną wymaga dużego nakładu merytorycznego i emocjonalnego od prowadzących je osób. Omawiano także sprawy związane z edukacją zawodową gimnazjalistów. Uczestniczki wymieniły się informacjami i uwagami wyniesionymi ze szkoleń i konferencji z zakresu preorientacji zawodowej. Poruszono również problem współpracy z rodzicami uczniów. Spotkaniom takim, które wcześniej odbywały się pod przewodnictwem konsultantki Wojewódzkiego Ośrodka Metodycznego z Bydgoszczy, zawsze towarzyszy miła atmosfera i chęć kolejnego spotkania.

Ulotka o pracy pedagoga - do rodziców. Zaproszenie do współpracy

Ulotka o pracy pedagoga - dla uczniów
DRODZY UCZNNIOWIE
W każdej szkole dochodzi do przemocy, jednak nie wszyscy wiemy, jakie zachowania należy uważać za przemoc. Przemoc to nie tylko uderzanie, szczypanie, bicie czy popychanie. Pamiętaj, że jesteś ofiarą przemocy także wtedy, gdy:
- jesteś przezywany,
- ktoś opowiada innym nieprawdziwe historie na Twój temat,
- jesteś ośmieszany przez kolegów i koleżanki,
- ktoś niszczy lub zabiera Twoje rzeczy,
- ktoś kradnie Twoje pieniądze,
- w Internecie publikowane są obraźliwe informacje o Tobie,
- dostajesz obraźliwe SMS-y lub telefony,
- nie chcesz iść do szkoły, bo boisz się spotkać swoich prześladowców.
Sprawcy najczęściej dobrze wiedzą, w jaki sposób mogą Cię zranić. Gdy chcą Ci sprawić przykrość, złośliwie komentują:
- twój wygląd: wagę, kolor włosów, sposób ubierania,
- to, że dobrze się uczysz,
- to, że uczysz się gorzej,
- to, że nie masz pieniędzy,
- twoją popularność w szkole,
- jeśli wyznajesz inną religię,
- nosisz okulary lub aparat słuchowy,
- masz wadę wymowy lub dysleksję.
Pamiętaj- niezależnie od tego, czego dotyczy prześladowanie i dokuczanie, to nie Twoja wina. Nikt nie ma prawa stosować przemocy wobec innych osób.
CO MOŻESZ ZROBIĆ ?
1. Jeśli jesteś prześladowany, koniecznie o tym komuś powiedz! Prześladowanie samo się nie skończy, jeśli nikomu o tym nie powiesz!
2. Jeśli wstydzisz się lub obawiasz się, że zmartwisz tym rodziców, poproś np. kolegę, koleżankę, rodzeństwo, babcię lub dziadka, a pomogli Ci o wszystkim opowiedzieć rodzicom!
3. Jeśli zamiast mówić o problemie, wolisz o nim napisać- przygotuj list do rodziców i opisz jak się czujesz!
4. Pamiętaj, że o zaistniałej sytuacji powinien dowiedzieć się Twój wychowawca lub inny nauczyciel! Spróbuj znaleźć taki moment, kiedy będzie można powiedzieć mu o tym tak, aby nikt się nie zorientował (np. zostań po lekcji, prosząc o wyjaśnienie jakiegoś tematu)!
5. Jeśli masz większe zaufanie do innego pracownika szkoły (pedagog, psycholog szkolny lub pielęgniarka), porozmawiaj z wybraną przez Ciebie osobą!
6. Możesz wybrać także inną dorosłą osobę, której ufasz, np. lekarza. Osoba ta powinna znaleźć odpowiedni sposób, aby skontaktować się ze szkołą i Twoimi rodzicami, by Ci pomóc!
MASZ PRAWO DO TEGO, BY CZUĆ SIĘ W SZKOLE BEZPIECZNIE !!!

DROGI RODZICU
Gdy dowiadujesz się, że Twoje dziecko jest prześladowane w szkole, przeżywasz szok i nie wiesz, co z tym faktem zrobić. Jest Ci trudno w to uwierzyć. Wydaje Ci się, że to Twoja wina i czujesz złość. Pamiętaj jednak, że Twoje dziecko przeżywa to samo i to Ty musisz mu pomóc.
Niektóre dzieci ukrywają swój problem. To nie oznacza, że nie mają do Ciebie zaufania-być może nie chcą Cię zmartwić albo wstydzą się, że nie potrafią sobie same poradzić i wina tkwi w nich samych. Takie dziecko najczęściej nie lubi szkoły. Rano przed wyjściem skarży się na bóle głowy, gardła, brzucha, na gorączkę. Jeśli zauważysz takie objawy u swojego dziecka, zastanów się, czy powodem nie jest prześladowanie w szkole. Jest wiele sygnałów, które świadczą o tym, że Twoje dziecko może być ofiarą przemocy szkolnej.
Obserwuj zachowania dziecka i zawsze reaguj, gdy Twoje dziecko:
- nie chce wychodzić z domu albo wychodzi bardzo późno lub bardzo wcześnie,
- wraca ze szkoły później, okrężną drogą,
- wraca po lekcjach ze zranieniami i siniakami,
- ma podarte ubranie,
- znajdujesz zniszczone podręczniki i przybory szkolne,
- prosi Cię o ponowne kupienie "zgubionych" (zabranych lub ukradzionych) przedmiotów,
- często "gubi" pieniądze i prosi o drobne na "składkę",
- nie chce brać do szkoły drugiego śniadania albo bierze dużo więcej niż zwykle,
- prosi o "załatwienie" zwolnienia z WF,
- kłóci się ze swoimi przyjaciółmi,
- jest ciche, izoluje się,
- jest agresywne w stosunku do innych domowników, np. rodzeństwa,
- ma gorsze wyniki w nauce,
- opuszcza pojedyncze lekcje lub wagaruje,
- ma problem ze snem lub senne koszmary, płacze w nocy.
Jeśli zauważysz u dziecka wyżej wymienione zachowania, porozmawiaj z nim. Zadaj kilka prostych pytań:
1. Co robiło dzisiaj w szkole?
2. Co robiło podczas długiej przerwy?
3. Czy robiło coś, co mu się szczególnie podobało?
4. Czy robiło coś, co mu się nie podobało?
5. Czy jest jakaś lekcja, której nie lubi?
6. Czy jest ktoś w szkole, kogo nie lubi i dlaczego?
7. Czy czeka, aby iść jutro do szkoły?
CO ROBIĆ ?
1. Nie reaguj zbyt ostro!
2. Nie wymierzaj samodzielnie kary sprawcy!
3. Postaraj się nie obwiniać szkoły i nauczycieli. Pamiętaj, że jeśli nie wiesz o prześladowaniu swojego dziecka, w szkole też mogą tego nie wiedzieć!
4. Poinformuj wychowawcę. Możesz też zwrócić się do pedagoga szkolnego!
5. Nie obwiniaj swojego dziecka, nie miej do niego pretensji, jeśli nie powiedziało Ci, że jest ofiarą przemocy!
6. Zachęć Je, by opowiedziało Ci o wszystkim (pomożesz odreagować napięcie)!
7. Zapewnij, że zrobisz wszystko, by pomóc dziecku!

Witam po wakacjach. Mam nadzieję, że wypoczęliście i nabraliście sił do dalszej nauki i parcy nad swoimi słabościami. Na pewno też wzmocniliście się wewnętrznie.
Jak co roku, działalność pedagoga nastawiona będzie na różnego rodzaju pomoc i profilaktykę.

Przewiduję zajęcie pedagogiczne nastawione na:
a) w klasach I - integrację klas i komunikację interpersonalną,
b) w klasach II - zwalczanie i poznawanie zjawiska agresji oraz łyk profilaktyki uzależnień (alkohol),
c) w klasach III - wybór szkół średnich i zawodu, poznanie i zwalczanie stresu, profilaktykę uzależnień (narkotyki, sterydy, anaboliki).
Przewidywane są warsztaty w klasach II, III gimnazjum i w VI szkoły podstawowej z pracownikami Ośrodka Psychoterapii Psychodynajmicznej Polskiego Towarzstwa Zapobiegania Narkomanii, Ośrodka Terapii Uzależnień. Klasy I-III szkoły podstawowej uczestniczyć będą w spektaklach profilaktycznych.
Rodzice też mogą liczyć na wsparcie. Odbyło się już jedno spotkanie rodziców z psychologiem i policjantem. Odbędzie się spotkanie grupy wsparcia dla rodziców dyslektyków. Przy okazji otwartych śród rodzice będą mogli skorzystać z kosultacji psychologiczno - pedagogicznych i porozmawiać z policjantem.
Przy sprzyjającej sytuacji planuję wznowić zajęcia psychoedukacyjne dla wszystkich chętnych, bardziej się poznać, aby zrozumieć siebie, innych, nauczyć się być asertywnymi.
Zapraszam wszystkich do współpracy. Zgłaszajcie swoje problemy i przychodźcie z wiadomościami radosnymi.

Pedagog - Anna Okonek

Wywiad z terapeutą Panem Mariuszem Kilszkiewiczem



Terapeuta - to ostatnimi czasy bardzo popularny zawód. Wielu z nas potrzebuje rozmowy z kimś, kto nie będzie nas oceniał jako człowieka. Nie będzie krytykować tego, co zrobiliśmy, tylko obiektywnie powie nam, co mamy zrobić, czym mamy się kierować w życiu.
Postanowiliśmy przeprowadzić wywiad z terapeutą - Panem Mariuszem Kilszkiewiczem, który niedawno gościł w naszej szkole.
- Dlaczego został Pan terapeutą?
- Nie wiem. To był czysty przypadek. Gdy studiowałem na kierunku filozofii, spodobała mi się psychologia. - Jak zaczęła się Pana kariera zawodowa?
- Moja koleżanka rozpoczęła studia psychologii z ciekawości, więc i ja w końcu zostałem terapeutą. - Jakimi pacjentami zajmuje się Pan najczęściej?
- Są to ludzie z różnymi uzależnieniami, np.: narkomani, osoby z zaburzeniami nerwicowymi, depresjami. Ogólnie jest to praca z młodzieżą, która potrzebuje mojej pomocy.
- Czy mógłby Pan nam opowiedzieć, o najbardziej potrzebującym, Pana zdaniem, pomocy pacjencie?
- Oczywiście, ale, jak wiecie, obowiązują mnie zasady przestrzegania etyki zawodowej. Nie opowiadam szczegółowo o prowadzonej terapii. Jednak powiem tak. W najtrudniejszej sytuacji byli pacjenci w zakładzie opiekuńczym. Najbardziej utkwił mi w pamięci pewien chłopak, który przeżył wypadek samochodowy, w którym zginęli jego rodzice. Po tym wypadku nie miał nikogo, był sam. Bardzo ciężko było go z tego wyleczyć. Ten wypadek bardzo silnie utkwił w jego podświadomości. Jego leczenie trwało 2 lata.
- Co zaleciłby Pan, nam gimnazjalistom, którzy chcieliby pracować jako terapeuci?
- Jest to bardzo ciekawa ścieżka rozwoju. Najciekawsze w tym jest, że można się samemu „terapeutować”. Jest to też zawód bardzo opłacalny. Osoba, która chciałaby wykonywać tę profesję, powinna umieć rozmawiać z innymi ludźmi o ich problemach.
Serdecznie zachęcam Was, abyście wybrali ten zawód jako ścieżkę życiową.
Wywiad przeprowadziła Marta Okonek

Spotkanie pedagogów powiatu tucholskiego z konsultantką KPCEN w Bydgoszczy Panią Elżbietą Brzozowską

10 kwietnia 2008 roku po raz drugi gościliśmy w naszym gimnazjum konsultantkę KPCEN Panią Elżbietę Brzozowską oraz pedagogów szkolnych z powiatu tucholskiego. Tym razem tematem przewodnim spotkania było "Dostosowanie wymagań do potrzeb i możliwości psychofizycznych i edukacyjnych uczniów". Omówiono prezentację multimedialną, w której ujęte zostały przykłady dostosowania wymagań z poszczególnych przedmiotów. Przy okazji tego tematu pedagodzy wymienili się spostrzeżeniami i doświadczeniami z własnych szkół. Pani Elżbieta Brzozowska prowadziła również wcześniej w naszej szkole szkolenie rady pedagogicznej nt. współpracy z rodzicami. Następne wspólne spotkanie przewidziane jest na IX/X 2009 roku.







Wstecz


Gimnazjum
im. Jana Pawła II
ul. Sępoleńska 12a
89-520 Gostycyn
tel. (052) 3346308
gostycyngim@op.pl

Logo


Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Gostycynie


Wnioski i uwagi dotyczące bezpieczeństwa w szkole, w drodze do szkoły zgłoś na maila dgiersz@wp.pl




Rodzina Szkół noszących imię Jana Pawła II

Logo

Mały poradnik życia




© Copyright 2005 by GwG - wszelkie prawa zastrzeżone!